Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínští internetoví prodejci na rozdíl od Česka masivně snižují ceny zboží

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Velcí čínští internetoví prodejci masivně snižují ceny svého zboží, aby přilákali zákazníky, kteří čelí ekonomické nejistotě a hledají výhodné nabídky. Tato strategie přinesla významné výsledky firmám jako Alibaba a JD.com, které ve druhém čtvrtletí předčily očekávání analytiků, informoval americký deník The Wall Street Journal (WSJ).

Velké čínské online obchody se letos více angažují v slevových akcích a aktivně podněcují své obchodní partnery, aby se k nim připojili. V květnu spustila vlajková loď společnosti Alibaba, platforma Taobao, akci nazvanou "Taobao dobrá cena", kde si uživatelé mohou zakoupit levné zboží, například máslové sušenky za 40 centů (přibližně 9 Kč) za krabičku nebo gumové rukavice za 14 centů za pár.

Během nákupní akce, kterou Taobao pořádá každý rok 18. června, žádala platforma od obchodníků, aby poskytli alespoň 10% slevu na své produkty. Zboží s nižšími cenami nebo výraznějšími slevami pak bylo platformou preferováno.

Společnost JD.com odstartovala v průběhu roku program podpory v hodnotě 1,4 miliardy dolarů (přibližně 31 miliard Kč) s názvem "každý den nízká cena", který poskytuje slevy na různé produkty. Současně intenzivně pracovala na přilákání nových obchodníků, kteří nabízejí své zboží na její platformě.

Generální ředitelka Taobao a Tmall Group, čínské odnože Alibaby, Trudy Dai, v rozhovoru s analytiky uvedla, že se snaží ukázat uživatelům, že kvalitní zboží nemusí být drahé." Zaznamenala růst počtu kupujících z menších měst, kteří jsou citliví na ceny, a také mezi mladými a staršími lidmi.

Témata:  Čína ekonomika

Aktuálně se děje

17. května 2024 19:50

Třináct zemí vyzvalo Izrael, aby neprováděl rozsáhlou ofenzivu ve městě Rafáh

Třináct zemí, včetně sedmi členů Evropské unie, vyzvalo Izrael, aby neprováděl rozsáhlou ofenzivu ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy a umožnil dovoz humanitární pomoci na toto palestinské území přes všechny dostupné přechody. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační foto

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu opět vzrostly

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.